Felaktiga fakturor sophämtning
På grund av tekniska problem har det gått ut felaktiga fakturor till kunder gällande sophämtningssavgifter.
Du som redan fått ditt tvåfackskärl
På fakturan finns avgifter både för ditt gamla kärl och ditt nya tvåfackskärl som avser juni. Avgiften för det gamla kärlet kommer att dras av på nästa faktura. Det betyder att du ska betala den faktura du har fått.
Du som skulle ha fått ditt tvåfackskärl innan 1 juni
Vi har inte hunnit ställa ut kärl till alla som skulle ha fått kärlet innan 1 juni. Det gäller vissa av kunderna som bor i östra och norra delarna av kommunen (Junsele, Näsåker, Resele, Remsle, Undrom, och Tjäll) som inte har fått det nya tvåfackskärlet ännu. Karta som visar om du skulle fått ett kärl hittas här (en bit ner på sidan). Öppnas i nytt fönster. Fakturan, med datum 28/5-24, kommer annulleras för dessa kunder och en ny faktura kommer att skickas ut.
Du som ska börja sortera ut matavfall 14 oktober
Det gäller kunder i västra delen av kommunen (Ramsele, Edsele, Helgum, Långsele, Sollefteå och Graninge). Karta som visar området hittas här (en bit ner på sidan). Öppnas i nytt fönster. Din faktura är rätt och ska betalas.
Vid frågor, kontakta medborgarservice. Kontaktuppgifter finns längst ner på sidan.