#DrivkraftSollefteålänk till annan webbplats - Handeln anpassar sig!

Den rådande Coronakrisen är en extraordinär situation som ingen av oss har upplevt tidigare. De åtgärder som görs för att begränsa och fördröja spridningen av covid-19 sätter enorm press på nästan alla delar av samhället.

Näringslivet står inför gigantiska utmaningar men det dyker även upp många kreativa lösningar för att underlätta för kunderna att fortsätta handla.

 

Vi tog ett snack med Michaela Söderström på Sportringen för att höra hur de ser på läget och vilka lösningar de testar för att hålla igång verksamheten.

 

Hur tänker ni kring den rådande situationen?

Det här är en väldigt speciell situation och självklart är vi

oroliga. Samtidigt tycker vi att det är viktigt att se möjligheter och göra vad vi kan för att verksamheten ska rulla på. Att röra på sig och vara ute i friska luften ska vi självklart fortsätta med, även om man självklart ska anpassa sig efter de råd och rekommendationer som kommer.

 

Solen skiner och vi har ett fantastiskt vårväder så om man är frisk så finns det alla möjligheter att njuta av vår vackra natur!

 

Hur har ni anpassat er verksamhet för att underlätta för era kunder att fortsätta handla?

Tidigare i veckan införde vi hemleverans av produkter och en upphämtningstjänst som innebär att vi kan komma och hämta exempelvis cyklar eller skidor som folk vill ha servade.

 

Från och med måndag så utökar vi våra öppettider. Mellan klockan 9 och 10 har vi öppet speciellt för personer som ingår i riskgrupperna men som ändå har behov av att komma in och få hjälp av oss på plats. Då är det som minst folk i butiken och allt är nystädat.

 

Hur har era initiativ tagits emot?

Vi har fått massor av positiv feedback på sociala medier och vi har redan haft kunder som har utnyttjat möjligheten att få saker upphämtade för service. De nya, utökade öppettiderna börjar från och med måndag så då får vi ser hur det tas emot.

 

Tillsammans är vi oslagbara så vi hoppas att alla fortsätter att leva så normalt det går och att inte begränsa sig mer än nödvändigt. Fortsätt röra på er och hör gärna av er om ni har förslag och idéer när det gäller saker vi kan göra för att förenkla för er som kunder!

Publicerad: 2020-03-23

Skribent:

Medborgarservice