E-faktura leverantörsfakturor


Sollefteå kommun önskar för närvarande bara ta emot Svefaktura 1.0 som är en enkel form av elektronisk faktura. Anslutningsprocessen mellan köpare och säljare ska vara så enkel som möjligt och standarden på en svefaktura är enkel att leva upp till! PDF-faktura likställs inte som elektronisk faktura.


Är Ni osäker på att komma igång så vänd er till Er systemleverantör, affärsbank eller till någon av de leverantörer som tillhandahåller sådana tjänster såsom Inexchange, Pagero mm.


Vi kan ta emot svefakturor från i stort sett alla de vanliga förekommande VAN-operatörerna.


Är Ni kund hos Inexchange föredrar vi att Ni skickar en förfrågan till oss den vägen.


I annat fall skickar Ni en förfrågan till efaktura@solleftea.se innan första gången Ni börjar skicka efakturor till oss. Meddela oss vilken VAN-leverantör Ni använder er av och vilken efakturaadress Ni har.


För identifikation kan Ni använda vårt organisationsnummer 2120002437 eller vårt GLN-nummer 7332787000007.


Önskar Ni skicka ett annat format av elektroniskt faktura måste förfrågan skickas först till ekonomiavdelningen.


Använd kommunens kostnadsfria portal

Om Ni skickar få fakturor eller att Ni inte har ett system som kan skicka en elektronisk faktura kan Ni använda vår fakturaportal och registrera er faktura elektroniskt. Ni kan skicka upp till 100 fakturor per år kostnadsfritt.


Fakturaportallänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster


Kom igång med InExchange Weblänk till annan webbplats

Publicerad: 2019-08-20

    Ingen giltig användare vald.

Medborgarservice