Medborgarlöfte undertecknat

Idag har Sollefteå kommun och Polisen södra Ångermanland tecknat ett nytt medborgarlöfte för perioden 2022-2023

Avtalet skrivs för att öka tryggheten och stärka samverkan mellan polisen och kommunen. I överenskommelsen kommer polisen att prioritera arbetet mot narkotika med fokus på unga personer.

Dessutom kommer polisen att utföra trafikkontroller på platser i samverkan med kommunen utifrån en gemensam lägesbild. Samtidigt ska kommunen prioritera fysiska åtgärder för att öka tryggheten.

Polisen och kommunen ska också arbeta för att öka medvetenheten hos medborgarna gällande våld i nära relationer och bidra till ökad kunskap om hur man kan upptäcka och motverka våld i nära relationer.

Medborgarlöftet undertecknades av Johan Andersson, kommunstyrelsens ordförande och Andreas Dahlbom, chef LPO Södra Ångermanland.