Sollefteå kommun Sveriges 4e bästa friluftskommun!

Idag offentliggjorde Naturvårdsverket sin ranking över landets bästa friluftskommuner. I årets ranking placerar sig Sollefteå på 4dje plats, bara en halv poäng från vinnaren.

I sin rapport lyfter Naturvårdsverket också Sollefteå som ett positivt exempel på hur mindre kommuner kan arbeta för att främja friluftslivet.

De senaste åren har kommunen genomfört en rad satsningar inom ramen för friluftsliv och arbetet har gett resultat. Sedan år 2016 har Sollefteå kommun klättrat 182 (!!) platser i rankingen.

Under året har kommunen fortsatt arbetet med att utveckla friluftslivet med bland annat fler utegym, friluftsaktiviteter, upprustning av kantor- och vandringsleder och den stora cykelsatsningen på Hallstaberge