Synpunkter

Dina synpunkter är viktiga för kommunen, som en del i vårt arbete att förbättra kommunens service.

Om du uppger namn och kontaktuppgifter svarar vi dig, om du själv vill, inom 5 arbetsdagar. Svar behöver inte alltid betyda en lösning, men vi informerar dig om vad som händer med ditt ärende. Du kan naturligtvis lämna dina synpunkter och klagomål anonymt, men då har vi ingen möjlighet att kontakta dig eller lämna något besked.



Synpunkter och klagomål som lämnas till oss blir en allmän handling som omfattas av offentlighetsprincipen. Uppgifter om personliga förhållanden skyddas dock av sekretess.


Så här kan du framföra dina synpunkter och klagomål

Du kan framföra dina synpunkter och klagomål via telefon


Ring till växeln och berätta vilket ärende det gäller, så kopplar de dig vidare till rätt person eller verksamhet.


Vad är inte en synpunkt?

Synpunkter skiljer sig från frågor som fortlöpande ställs till kommunen om vår verksamhet och vår service. En felanmälan ska till exempel göras direkt till Solatum Hus&Hem eller vårt samhällsbyggnadskontor (se informationen till höger).


Följande är inte en synpunkt:


  • Felanmälan av trasiga ledningar, vägar, gatuljus, byggnader med mera
  • Överklagande av kommunala beslut
  • Avvikelsehantering enligt lag (som till exempel Lex Sara)


Synpunkter om innehåll på själva webbplatsen

Om du hittar ett fel på webbplatsen kan du skicka detta direkt till den som står som sidansvarig för sidan du besöker.


Genom att klicka på namnet på den sidansvarige får du upp ett formulär där du kan skicka ett meddelande direkt till personen.


Tack för att du hjälper Sollefteå kommun att bli bättre!

Publicerad: 2015-09-29

Verksamhetsansvarig:

Webbredaktör:

Få hjälp direkt från Medborgarservice eller utför kommunens tjänster via din dator.

Telefon: 0620-68 20 00